Vés al contingut

3. NOVES AUTOPISTES I AUTOVIES

 

Aquesta revisió del Pla de Carreteres representa una continuïtat al Pla de 2003 (Govern Matas-Munar, 2003-2007) qualificat com el Pla de les d’Autopistes i d’Autovies. Excepte l’eliminació, com a gest, del projecte d’autovia Inca – Manacor, continua amb l’objectiu de recuperar les autovies/autopistes. El cas més greu és la recuperació-prologació de la, en el seu temps avortada i ara recuperada, autopista de llevant, inclosa en la segona fase, que compren les actuacions següents:

 

  • Llucmajor – Campos: autovia de 4 carrils per duplicació de calçada

  • Variant de Manacor Sud

  • Variant de Felanitx

  • Variant de Campos

  • Manacor – Sant Llorenç: autovia de 4 carrils per duplicació de calçada

 

I per altra banda, l’autopista Peguera-Andratx per duplicació de calçada, prevista en la primera fase del pla, i evidentment, el 2on cinturó de Palma, com a autovia o carretera convencional de doble calçada.

 

Demanam la retirada de tots aquests projectes del Pla de Carreteres perquè no es justifica de manera suficient la necessitat d’aquestes noves autovies. Potser no es justifiquen senzillament perquè són injustificables.

 

3 comentaris leave one →
  1. Pere permalink
    Abril 6, 2009 5:22 pm

    ¿I què se pot esperar d’un govern què consent l’ilegalitat de Lluc-Alcari??.

  2. Octubre 30, 2009 9:36 am

    jo crec q son bastant justificables, pasau cada dia a hores puntes per aquestes carreteres, cinturons i autovies i contau es minuts que estau aturats o a 10 per hora allà i imaginauvos que aixo heu petiu cada dia, amb un horari de entrada, acompanyant es vostros fills a escola… per agafar un avio, etc.

  3. Octubre 30, 2009 9:56 am

    I ara afeigesc: hi ha que adaptarse a sa reallitat.
    Visc a Palma pero faig feina a Inca.
    Bus de cameva a estacio SFM, plaça Espanya: 30 minuts.
    Tren Palma-Inca: 40 minuts (si no peta, q pasa practicament 1 vegada x 15 dies).
    I esperes per enmig: 10 minuts.

    Total: 80 minuts.

    Ara torna d’Inca a Palma: 80 minuts mes.

    Finalment me he passat quasi 3 hores per anar dins es transport public per anar a fer feina a 35km de ca meva, a diari. Sense contar incomoditats de ploure, vent, fred, calor…

    A sa setmana: 160×5=800 minuts=13h i 20 minuts.
    A es mes: 800×4=3200 minuts=53,33hores (mes de 2 dies viajant cada mes)

    I ara, en so meu cotxe: anada a Inca des de cameva: 35 minuts

    Resumint: 35x2x5x4=400hores=23,33hores (quasi 1 dia de viatje)

    Ara multiplicam per 10 messos i tendrem 1 any senser (ja descont vacacions):

    Amb transport public: 533,30h/24h =22 dies i pico cada any dins bus i tren.
    Amb so meu cotxe : 233,30h/24 =9,72 dies i pico.

    I ara digueu-me que deixi es cotxo i quin motiu realista hi ha per fer-ho.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: