1. LA REVISIÓ ACTUAL DEL PDSC: MÉS DEL MATEIX!
ESPERÀVEM UN CANVI EN EL QUE ÉS UN DELS INSTRUMENTS FONAMENTALS PEL FUTUR TERRITORIAL DE MALLORCA.
Les actuacions que planteja aquest Pla donen continuïtat i pretenen consolidar al model viari que, explícitament, va marcar la modificació puntual núm. 2 del Pla de Carreteres de 1998, aprovada al 2003. Es tracta de complementar les infrastructures radials, consolidades amb nous trams d’autopistes per duplicació de calçada (Llucmajor – Campos, Manacor – Sant Llorenç, Peguera – Andratx) amb addició de nous carrils en autopistes/autovies existents, amb noves infrastructures de caire transversal (com varen ser els casos de l’autovia Inca – Manacor, o el del, encara vigent 2on cinturó) que responen al traçat dels següents eixos:
-
eix Pollença – Sa Pobla – Llubí – Sineu – Sant Joan – Montuïri – Porreres – Campos – Ses Salines
-
eix Escorca – Caimari – Inca – Sencelles – Algaida – Llucmajor – Sa Ràpita
-
eix Sta. Margalida – Ariany – Petra – Manacor – Felanitx – Santanyí
-
eix Palma, Llucmajor, Campos, Felanitx, Manacor, Sant Llorenç, Artà, Santa Margalida, Muro i Sa Pobla, Ca’n Picafort, Alcúdia Pollença amb petits trams radials que arriben a la costa. Aquest eix vendria a ser com un arc anular que complementa la xarxa radial i la transversal exposades, i que tendria continuïtat amb l’arc de la Serra de Tramuntana (Pollença – Andratx)
Per fer factibles aquests eixos transversals es plantegen obres desmesurades de condicionaments de la xarxa primària complementària i de la xarxa secundària – com és el cas de la impactant obra de Sant Joan a Montuïri (actualment en execució) – com és el cas dels condicionaments de les carreteres Sencelles-Algaida, Algaida-Llucmajor, Llucmajor-circuit estratègic, de la primera fase – i variants i rondes de circumval·lació que condicionaran l’expansió urbanística de molts municipis de Mallorca i que no queden justificades en termes de capacitat potencial de trànsit per aquestes vies – és el cas per exemple de les variants de Llubí, Sencelles i Santa Eugènia, de la primera fase.
Es tracta de donar continuïtat a un model que pretén impulsar infrastructures que connectin Palma amb els principals centres turístics i amb els principals nuclis de població de l’illa, obrint la porta a l’expansió urbanística a poblacions prou allunyades de Palma (p.ex. Llucmajor, Campos, Montuïri, Algaida, Vilafranca, Mancor, Selva, Caimari, Lloseta, Inca, Campanet, sa Pobla, etc).
¿Para cuándo unas jornadas antidesarrollistas en Mallorca?.Jornadas para argumentar la crítica de la actual sociedad destructiva y explotadora y fomentar la oposición al desarrollismo.Actividades de debate,charlas,actuaciones de teatro y música,comidas,una marcha montañera y concentraciones en la calle.
Lo què hi ha què fer és peatonitzar tota Palma fins a les Avingudes i transformar aquestes en corredors verds sembrant sequoias(Red wood) perquè puguin resistir es embats des vent.Ni tranvias, ni metros,ni més beneitures de ciutats decadents.Tota Palma envoltada de un bosc espés i atapeït.Volem una ciutat ecológica i sense contaminació, sense asfalt, ni ciment ni formigó.
A Sineu l’afectaran directament un parell de projectes de noves carreteres:
– l’ampliació de la carretera Sineu – Llubí (dins l’eix transversal ses Salines – Pollença)
– construcció de la variant de Sineu entre les carreteres de Palma, Lloret, Sant Joan, Petra i Manacor
– possible construcció de ponts elevats i rotondes per a eliminar els passos a nivell
Si també estàs alarmat i no te’n pots avenir, dimecres 22 de juliol, a les 20.00 h, vine al Teleclub (Casa de Cultura de Sineu) i en parlarem.
Estic d’acord en vosaltres, però deixau de banda que es tracta d’un problema de voluntat i coherència política. Aquí cal triar el gra de la palla el més aviat possible i en les condicions que es donen ara (terrabastall per corrupció del PP i UM, UM-Son Bosc…) és el millor moment per ser valents i sol·licitar una ruptura del Pacte de “Progrés”. No es tracta ara de tenir por a una retournée del PP, és molt improbable, però és que hem arribat a un atzucac en què ens hi hem d’arriscar més. Gràcies.
estic d’acord amb en joan vicenç. aquest pacte pot ser la tomba de l’esquerra.
Desgraciadament, som massa pocs i estam poc organitzats. És una desgràcia que el govern autonòmic i el consell de Mallorca no hagin posat fre als “Desenvolupisme” o com volgueu dir-ho. Ens acostem a l’ideal de molts mallorquins, o sigui, la illa com un parell de ciutats en un territori anegat de vies per transport privat i urbanitzacions.
Que ens agafi confessats…
Martí: jo diria més: aquest Pacte HA de ser la tomba de l’esquerra.. és necessària una regeneració TOTAL de les cúpules. Principi primer per a la resurrecció de l’esquerra: avantposar els principis a les poltrones…
Molts ànims als que us esforceu, a pesar de les dificultats, a tirar endavant les protestes i propostes alternatives a l’encimentat absolut.