Vés al contingut

1. LA REVISIÓ ACTUAL DEL PDSC: MÉS DEL MATEIX!

  

ESPERÀVEM UN CANVI EN EL QUE ÉS UN DELS INSTRUMENTS FONAMENTALS PEL FUTUR TERRITORIAL DE MALLORCA.

 

Les actuacions que planteja aquest Pla donen continuïtat i pretenen consolidar al model viari que, explícitament, va marcar la modificació puntual núm. 2 del Pla de Carreteres de 1998, aprovada al 2003. Es tracta de complementar les infrastructures radials, consolidades amb nous trams d’autopistes per duplicació de calçada (Llucmajor – Campos, Manacor – Sant Llorenç, Peguera – Andratx) amb addició de nous carrils en autopistes/autovies existents, amb noves infrastructures de caire transversal (com varen ser els casos de l’autovia Inca – Manacor, o el del, encara vigent 2on cinturó) que responen al traçat dels següents eixos:

 

  • eix Pollença – Sa Pobla – Llubí – Sineu – Sant Joan – Montuïri – Porreres – Campos – Ses Salines

  • eix Escorca – Caimari – Inca – Sencelles – Algaida – Llucmajor – Sa Ràpita

  • eix Sta. Margalida – Ariany – Petra – Manacor – Felanitx – Santanyí

  • eix Palma, Llucmajor, Campos, Felanitx, Manacor, Sant Llorenç, Artà, Santa Margalida, Muro i Sa Pobla, Ca’n Picafort, Alcúdia Pollença amb petits trams radials que arriben a la costa. Aquest eix vendria a ser com un arc anular que complementa la xarxa radial i la transversal exposades, i que tendria continuïtat amb l’arc de la Serra de Tramuntana (Pollença – Andratx)

 

Per fer factibles aquests eixos transversals es plantegen obres desmesurades de condicionaments de la xarxa primària complementària i de la xarxa secundària – com és el cas de la impactant obra de Sant Joan a Montuïri (actualment en execució) – com és el cas dels condicionaments de les carreteres Sencelles-Algaida, Algaida-Llucmajor, Llucmajor-circuit estratègic, de la primera fase – i variants i rondes de circumval·lació que condicionaran l’expansió urbanística de molts municipis de Mallorca i que no queden justificades en termes de capacitat potencial de trànsit per aquestes vies – és el cas per exemple de les variants de Llubí, Sencelles i Santa Eugènia, de la primera fase.

 

Es tracta de donar continuïtat a un model que pretén impulsar infrastructures que connectin Palma amb els principals centres turístics i amb els principals nuclis de població de l’illa, obrint la porta a l’expansió urbanística a poblacions prou allunyades de Palma (p.ex. Llucmajor, Campos, Montuïri, Algaida, Vilafranca, Mancor, Selva, Caimari, Lloseta, Inca, Campanet, sa Pobla, etc).

 

 

Anuncis
7 comentaris leave one →
  1. Biel permalink
    Abril 6, 2009 4:50 pm

    ¿Para cuándo unas jornadas antidesarrollistas en Mallorca?.Jornadas para argumentar la crítica de la actual sociedad destructiva y explotadora y fomentar la oposición al desarrollismo.Actividades de debate,charlas,actuaciones de teatro y música,comidas,una marcha montañera y concentraciones en la calle.

  2. Bartomeu permalink
    Abril 6, 2009 5:06 pm

    Lo què hi ha què fer és peatonitzar tota Palma fins a les Avingudes i transformar aquestes en corredors verds sembrant sequoias(Red wood) perquè puguin resistir es embats des vent.Ni tranvias, ni metros,ni més beneitures de ciutats decadents.Tota Palma envoltada de un bosc espés i atapeït.Volem una ciutat ecológica i sense contaminació, sense asfalt, ni ciment ni formigó.

  3. Juliol 12, 2009 9:18 pm

    A Sineu l’afectaran directament un parell de projectes de noves carreteres:

    – l’ampliació de la carretera Sineu – Llubí (dins l’eix transversal ses Salines – Pollença)
    – construcció de la variant de Sineu entre les carreteres de Palma, Lloret, Sant Joan, Petra i Manacor
    – possible construcció de ponts elevats i rotondes per a eliminar els passos a nivell

    Si també estàs alarmat i no te’n pots avenir, dimecres 22 de juliol, a les 20.00 h, vine al Teleclub (Casa de Cultura de Sineu) i en parlarem.

  4. Setembre 6, 2009 5:52 pm

    Estic d’acord en vosaltres, però deixau de banda que es tracta d’un problema de voluntat i coherència política. Aquí cal triar el gra de la palla el més aviat possible i en les condicions que es donen ara (terrabastall per corrupció del PP i UM, UM-Son Bosc…) és el millor moment per ser valents i sol·licitar una ruptura del Pacte de “Progrés”. No es tracta ara de tenir por a una retournée del PP, és molt improbable, però és que hem arribat a un atzucac en què ens hi hem d’arriscar més. Gràcies.

  5. martí permalink
    Octubre 6, 2009 8:50 pm

    estic d’acord amb en joan vicenç. aquest pacte pot ser la tomba de l’esquerra.

  6. Toni permalink
    Desembre 8, 2009 2:43 pm

    Desgraciadament, som massa pocs i estam poc organitzats. És una desgràcia que el govern autonòmic i el consell de Mallorca no hagin posat fre als “Desenvolupisme” o com volgueu dir-ho. Ens acostem a l’ideal de molts mallorquins, o sigui, la illa com un parell de ciutats en un territori anegat de vies per transport privat i urbanitzacions.
    Que ens agafi confessats…

  7. Toni permalink
    Desembre 8, 2009 2:46 pm

    Martí: jo diria més: aquest Pacte HA de ser la tomba de l’esquerra.. és necessària una regeneració TOTAL de les cúpules. Principi primer per a la resurrecció de l’esquerra: avantposar els principis a les poltrones…

    Molts ànims als que us esforceu, a pesar de les dificultats, a tirar endavant les protestes i propostes alternatives a l’encimentat absolut.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: