2. PLA DE TRANSPORT I PLA TERRITORIAL: IMPRESCINDIBLES I PREVIS A LA PLANIFICACIÓ DE CARRETERES
Qualsevol política de carreteres ha de respondre a una política de transport que integri d’una forma global, a part de la política de carreteres, altres polítiques sectorials, ja sigui infrastructura ferroviària, transport col·lectiu per carretera, transport urbà, enllaços de distints sistemes de transport, ordenació del territori, estudis de la demanda, aspectes ambientals, etc.
Les actuacions viàries d’aquest Pla, no contemplen en absolut altres actuacions impulsades actualment per la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori i l’Ajuntament de Palma i les condicionen negativament.
Per altra banda, un pla de carreteres hauria de respondre a les exigències del model territorial i tenir en compte aspectes importants per a la mobilitat, com la regulació del creixement urbanístic, les activitats i usos sobre el territori, la ubicació d’infrastructures estratègiques, les decisions bàsiques en matèria de transport o les mesures destinades a una millora de la qualitat de vida i a la protecció del medi natural, que han de tenir, necessàriament, repercussions territorials. No de bades les carreteres són eixos vertebradors del territori i, per tant, influeixen decisivament en l’atracció d’activitat, en l’elecció de residència o en els hàbits de compra i consum, i, per tant, comporten importants plusvàlues (o minusvàlues) en les zones afectades i l’àrea d’influència.
Per això és necessari una modificació en profunditat del Pla de Transport i del Pla Territorial de Mallorca previ a la revisió del Pla Director Sectorial de Carreteres.
Autopistes i urbanitzacións són tirania,opresió i corrupció.
Objectius:¿I no s’esbucaran es xalets il·legals de Lluc-Alcari i totes ses benzineres il·legals a rústic??.Un camí de cabres sería lo millor per jo per anar de Palma a Capdepera!!.No conexèu l’Excel·lència